Uposledzenie sprawnosci plytek zmniejsza kurczliwosc skrzepu

Upośledzenie sprawności płytek zmniejsza kurczliwość skrzepu. Zwiększenie się liczby płytek krwi thrombocytosis występuje w różnych schorzeniach, których istnieje wzmożona czynność szpiku, zwłaszcza układu tromboblastycznego. Jest to przeważnie sprawa objawowa i wtórna. W stanach, w których mamy zwiększenie się czynności współczulnego układu• nerwowego, liczba płytek w l mm3 krwi zwiększa się, co wywołuje wzmożenie krzepliwości krwi. Udało się to stwierdzić również w durze plamistym, w którym układ współczulny wykazuje wzmożoną czynność i w związku z tym krew szybciej krzepnie Walawski. Doświadczalnie na królikach stwierdził to Czubalski, który drażniąc nerw współczulny uzyskiwał między innymi również zwiększenie się liczby płytek w 1 =3 krwi i zwiększenie się jej krzepliwości. Zwiększenie się liczby płytek widzimy w niektórych chorobach zakaźnych, zwłaszcza w cholerze, poza tym w blednicy, czerwienicy i innych. Zmniejszenie się liczby płytek krwi thrombopenia widzimy w niedokrwistościach, w białaczkach, w niektórych ostrych chorobach zakaźnych, jak np. w płonicy, ospie, czerwonce, prócz tego w niektórych awitaminozach, w zatruciach, benzenem, chininą i innymi jadami, po naświetlaniu radem i promieniami rentgenowskimi. [hasła pokrewne: limfocytoza, stomatologia bez bólu jelenia góra, fizjoterapia po mastektomii ]

Powiązane tematy z artykułem: fizjoterapia po mastektomii limfocytoza stomatologia bez bólu jelenia góra