Strategia kontrolowania przenoszenia Schistosoma japonicum w Chinach ad

Po pierwsze, do roku 2008 celem było zmniejszenie wskaźnika infekcji u ludzi we wszystkich okręgach, w których S. japonicum jest endemiczny do mniej niż 5%, w tym 110 powiatów o przewadze przekraczającej 5%. Po drugie, do 2015 r. Program miał na celu zmniejszenie wskaźnika infekcji u ludzi do mniej niż 1% .4,6,20 Aby osiągnąć te cele, Ministerstwo Zdrowia uznało pilną potrzebę opracowania nowej strategii kontroli schistosomatozy dla Chin. Na podstawie badań identyfikujących bydło jako główne źródło infekcji S. japonicum dla ślimaków oncomelania i ograniczonej żywotności zainfekowanych ślimaków, 10,21 opracowaliśmy kompleksową strategię kontroli mającą na celu zmniejszenie roli bydła i ludzi jako źródeł infekcja ślimaków.21 W niniejszym raporcie opisujemy wdrażanie tej strategii na obszarze endemicznym w okresie 30 miesięcy od 2005 r. do 2007 r. Zapewniamy również ocenę skuteczności strategii i omawiamy przyjęcie tego podejścia jako krajowa strategia kontroli przenoszenia S. japonicum. Metody
Analiza obszaru badań
Jezioro Poyang, o powierzchni 4350 km2 w sezonie powodziowym i 3500 km2 w porze suchej, jest największym słodkowodnym jeziorem w Chinach. Położone jest w dolnym biegu rzeki Jangcy w południowo-wschodniej prowincji Jiangxi.5,22 Przeprowadziliśmy badania w czterech wioskach, w których S. japonicum jest endemiczne wokół jeziora Poyang: dwie wioski interwencyjne (Aiguo, z częstością infekcji u ludzi co najmniej 10% i Xinhe, z częstością infekcji u ludzi od 5 do 10%, zarówno w hrabstwie Jinxian), jak i dwoma wioskami kontrolnymi (Ximiao i Zhuxi z Xingzhi County, oba z częstością infekcji u ludzi wynoszącą 5 do 10%)
Rysunek 1. Rysunek 1. Lokalizacja obszaru badań w hrabstwach Jinxian i Xingzhi w prowincji Jiangxi. W chińskiej prowincji Jiangxi tereny trawiaste otaczające jezioro Poyang są w znacznym stopniu pokryte wodą w okresie powodzi w pobliżu dwóch kontrolnych wiosek: Ximiao i Zhuxi (nie pokazano) oraz dwóch wsi interwencyjnych, Aiguo i Xinhe. Badacze pobierali próbki populacji ślimaków i badali poziom infekcyjności wody (przy użyciu myszy wskaźnikowych) na obszarach trawiastych, na których występuje endemiczna infekcja Schistosoma japonicum.
Aiguo i Xinhe leżą wzdłuż nasypu muraw Lasu i Niuzhou, obok jeziora Poyang (ryc. 1). Mieszkańcy Aiguo i Xinhe prowadzą działalność rolniczą na obszarach trawiastych i prowadzą działalność połowową i wodniacką w jeziorach przylegających do muraw. Trawiaste tereny porośnięte są ślimakami oncomelania. Ślimaki są zakażone miracydią (stadium larwalne S. japonicum wykluł się z jaj zdeponowanych przez odchody ludzkie lub bydlęce) .22 Ludzie i bydło są zarażeni, gdy wchodzą w kontakt z taką wodą.24 Chociaż infekcja może wystąpić w dowolnym momencie od marca do Listopad osiąga szczyt w okresie powodziowym (od czerwca do września), kiedy poziom wody w jeziorze wzrasta, a znaczna część muraw jest pod wodą.22,25 Wieśniacy mają kontakt z zarażoną wodą głównie poprzez codzienne czynności, takie jak połowy, uprawa uprawy, obcinanie chwastów, pranie i pływanie. Bydło to jedyne zwierzę domowe na łąkach.
Interwencje w zwalczaniu infekcji
Przed rozpoczęciem naszych badań podjęto działania w wioskach interwencyjnych i kontrolnych, aby kontrolować S
[patrz też: almea cena, zespół sweeta, choroba werlhofa ]