Pigmented Macule – Manifestacja skóry inwazyjnego raka piersi

62-letnia kobieta zgłosiła się do kliniki chirurgii piersi ze sztywnością lewego brodawki sutkowej. Objawy lewej piersi, mammografii i ultrasonografii nie wykazały żadnych nieprawidłowości. Jednak na plamce lewej (panel A, strzałka) odnotowano pigmentowany makulaturę, która mierzyła 5 mm w największym wymiarze. Pacjent został skierowany na biopsję skóry areolarnej. Badanie histopatologiczne wykazało inwazyjny gruczolakorak w skórze właściwej. W badaniach immunohistochemicznych komórki nowotworowe były silnie pozytywne pod względem receptorów estrogenu i progesteronu oraz negatywne pod względem receptora typu ludzkiego naskórkowego czynnika wzrostu 2. Gruczoły wewnątrz śródskórnej zmiany rakowej zostały skolonizowane przez melanocyty z ciężkimi depozytami granulek melaniny (Panel B, Fontana-Masson plama). Kolonizacja melanocytowa nowotworów sutka z towarzyszącą pigmentacją może wystąpić mikroskopowo i może czasami objawiać się zmianami skórnymi. W tym przypadku rak pojawił się w brodawce, a konwencjonalne obrazowanie piersi nie było skuteczne w wykrywaniu nowotworu. Pacjent został poddany częściowej mastektomii, a badanie patologiczne wykazało obecność inwazyjnego raka przewodowego, mierzącego 9 mm w największym wymiarze, w brodawce sutkowej. Nie było żadnych dowodów na przerzuty. Pacjent otrzymał terapię antyestrogenową i poddano radioterapii. W ostatniej obserwacji, 10 miesięcy po rozpoczęciu leczenia, pozostaje ona w dobrym stanie, bez dalszych objawów. 62-letnia kobieta zgłosiła się do kliniki chirurgii piersi ze sztywnością lewego brodawki sutkowej. Objawy lewej piersi, mammografii i ultrasonografii nie wykazały żadnych nieprawidłowości. Jednak na plamce lewej (panel A, strzałka) odnotowano pigmentowany makulaturę, która mierzyła 5 mm w największym wymiarze. Pacjent został skierowany na biopsję skóry areolarnej. Badanie histopatologiczne wykazało inwazyjny gruczolakorak w skórze właściwej. W badaniach immunohistochemicznych komórki nowotworowe były silnie pozytywne pod względem receptorów estrogenu i progesteronu oraz negatywne pod względem receptora typu ludzkiego naskórkowego czynnika wzrostu 2. Gruczoły wewnątrz śródskórnej zmiany rakowej zostały skolonizowane przez melanocyty z ciężkimi depozytami granulek melaniny (Panel B, Fontana-Masson plama). Kolonizacja melanocytowa nowotworów sutka z towarzyszącą pigmentacją może wystąpić mikroskopowo i może czasami objawiać się zmianami skórnymi. W tym przypadku rak pojawił się w brodawce, a konwencjonalne obrazowanie piersi nie było skuteczne w wykrywaniu nowotworu. Pacjent został poddany częściowej mastektomii, a badanie patologiczne wykazało obecność inwazyjnego raka przewodowego, mierzącego 9 mm w największym wymiarze, w brodawce sutkowej. Nie było żadnych dowodów na przerzuty. Pacjent otrzymał terapię antyestrogenową i poddano radioterapii. W ostatniej obserwacji, 10 miesięcy po rozpoczęciu leczenia, pozostaje ona w dobrym stanie, bez dalszych objawów.

[patrz też: stomatolog olsztyn, forum kulturystyczne, systemy do drzwi przesuwnych mazowieckie ]

Powiązane tematy z artykułem: forum kulturystyczne stomatolog olsztyn systemy do drzwi przesuwnych mazowieckie