Opady cylindryczne w przewodzie żołądkowo-jelitowym

3-letni chłopiec zgłosił się na oddział ratunkowy z sześciomiesięczną historią sporadycznych poporodowych bólów brzucha i wymiotów. Wrócił z Senegalu na 8 miesięcy przed prezentacją. Po dwóch poprzednich okazjach od jego powrotu pojawiły się podobne objawy, które przypisywano wirusowemu zapaleniu żołądka i jelit. Po badaniu wyglądał dobrze, z normalnymi objawami życiowymi. W badaniu radiologicznym jamy brzusznej wykazano niestrukturalny wzorzec gazów jelitowych z zagęszczonymi okrężnicami. Tomografia komputerowa brzucha ze wzmocnieniem kontrastu wykazała duży ciężar struktur rurkowych wypełniających jelita cienkie (panele A i B) – ustalenie zgodne z zakażeniem lumbricoidami z Ascaris. Badanie stolca w kierunku komórek jajowych i pasożytów ujawniło zakażenie A. lumbricoides, a także wspólne zakażenie Trichuris trichiura. A. lumbricoides i T. trichiura są robakami pasożytniczymi przenoszonymi drogą pokarmową zanieczyszczonej gleby, żywności lub wody. Zakażenie wywołane przez Helminth należy rozważyć u pacjentów z objawami żołądkowo-jelitowymi, którzy przebywali lub podróżowali do regionów, w których takie infekcje są endemiczne. Pacjent otrzymał kurację albendazolem, a następnie przepuszczał robaki w swoim stolcu w ciągu 7 dni. Jego objawy ustąpiły po zakończeniu leczenia i nie wystąpił nawrót bólu brzucha. 3-letni chłopiec zgłosił się na oddział ratunkowy z sześciomiesięczną historią sporadycznych poporodowych bólów brzucha i wymiotów. Wrócił z Senegalu na 8 miesięcy przed prezentacją. Po dwóch poprzednich okazjach od jego powrotu pojawiły się podobne objawy, które przypisywano wirusowemu zapaleniu żołądka i jelit. Po badaniu wyglądał dobrze, z normalnymi objawami życiowymi. W badaniu radiologicznym jamy brzusznej wykazano niestrukturalny wzorzec gazów jelitowych z zagęszczonymi okrężnicami. Tomografia komputerowa brzucha ze wzmocnieniem kontrastu wykazała duży ciężar struktur rurkowych wypełniających jelita cienkie (panele A i B) – ustalenie zgodne z zakażeniem lumbricoidami z Ascaris. Badanie stolca w kierunku komórek jajowych i pasożytów ujawniło zakażenie A. lumbricoides, a także wspólne zakażenie Trichuris trichiura. A. lumbricoides i T. trichiura są robakami pasożytniczymi przenoszonymi drogą pokarmową zanieczyszczonej gleby, żywności lub wody. Zakażenie wywołane przez Helminth należy rozważyć u pacjentów z objawami żołądkowo-jelitowymi, którzy przebywali lub podróżowali do regionów, w których takie infekcje są endemiczne. Pacjent otrzymał kurację albendazolem, a następnie przepuszczał robaki w swoim stolcu w ciągu 7 dni. Jego objawy ustąpiły po zakończeniu leczenia i nie wystąpił nawrót bólu brzucha.

[patrz też: opinie pacjentów o lekarzach, co to są choroby zakaźne, terapia alkoholowa wrocław ]

Powiązane tematy z artykułem: co to są choroby zakaźne opinie pacjentów o lekarzach terapia alkoholowa wrocław