Diagnoza kliniczna Hidradenitis Suppurativa

27-letni mężczyzna przedstawił Centrum Chorób Tropikalnych w naszym szpitalu z 2-letnią historią trądziku i nawrotem wielu bolesnych zmian w okolicach narządów płciowych i krocza. Wcześniej był leczony wieloma cyklami antybiotyków i zabiegami chirurgicznymi (wielokrotne próby nacinania i drenażu) bez rozwiązania. Badanie ujawniło guzki i tkankę bliznowatą w stanie zapalnym i nieosłoniętym w obszarze genitofemoral (panel A) i pachy (panel B), a także w obszarze międzygałkowym i za uszami. Dokonano klinicznej diagnozy supranativa hidradenitis (Hurley etap II, w skali od I do III, z wyższymi etapami wskazującymi więcej ropni i bardziej dotkniętym regionem). Hidradenitis suppurativa jest przewlekłą, zapalną, nawracającą chorobą skóry mieszków włosowych. Przyczyna powstawania hidradenitis suppurativa jest niejasna i wiąże się z wieloma przyczynowymi czynnikami, takimi jak czynniki genetyczne i środowiskowe. Zwykle objawia się po okresie dojrzewania z bolesnymi, głęboko osadzonymi, zapalnie zmienionymi zmianami w okolicach gruczołów apokrynowych ciała, najczęściej w okolicy pachowej i pachwinowej oraz okolicy odbytu i odbytu. Opóźnienia w diagnozie są częste, ponieważ zmiany często początkowo mylone są z prostymi infekcjami. Uszkodzenia mogą być powolne do gojenia się i mogą prowadzić do dróg zatokowych i blizn. Leczenie obejmuje połączenie chirurgii i miejscowych i ogólnoustrojowych antybiotyków (często doksycyklina lub rifampina w połączeniu z klindamycyną); w ciężkich przypadkach można rozważyć ogólnoustrojowe środki immunosupresyjne. Pacjent przeszedł 2 tygodnie ogólnoustrojowej antybiotykoterapii i rozpoczął program modyfikacji stylu życia, który obejmował rzucenie palenia. Nie odnotowano poprawy jego stanu. Pacjentowi zalecono udanie się do ośrodka referencyjnego dermatologii, który skupił się na suprapativa hidradenitis. Pacjent został utracony z powodu obserwacji. 27-letni mężczyzna przedstawił Centrum Chorób Tropikalnych w naszym szpitalu z 2-letnią historią trądziku i nawrotem wielu bolesnych zmian w okolicy narządów płciowych i krocza. Wcześniej był leczony wieloma cyklami antybiotyków i zabiegami chirurgicznymi (wielokrotne próby nacinania i drenażu) bez rozwiązania. Badanie ujawniło guzki i tkankę bliznowatą w stanie zapalnym i nieosłoniętym w obszarze genitofemoral (panel A) i pachy (panel B), jak również w obszarze międzygałkowym i za uszami. Dokonano klinicznej diagnozy supranativa hidradenitis (Hurley etap II, w skali od I do III, z wyższymi etapami wskazującymi więcej ropni i bardziej dotkniętym regionem). Hidradenitis suppurativa jest przewlekłą, zapalną, nawracającą chorobą skóry mieszków włosowych. Przyczyna powstawania hidradenitis suppurativa jest niejasna i wiąże się z wieloma przyczynowymi czynnikami, takimi jak czynniki genetyczne i środowiskowe. Zwykle objawia się po okresie dojrzewania z bolesnymi, głęboko osadzonymi, zapalnie zmienionymi zmianami w okolicach gruczołów apokrynowych ciała, najczęściej w okolicy pachowej i pachwinowej oraz okolicy odbytu i odbytu. Opóźnienia w diagnozie są częste, ponieważ zmiany często początkowo mylone są z prostymi infekcjami. Uszkodzenia mogą być powolne do gojenia się i mogą prowadzić do dróg zatokowych i blizn. Leczenie obejmuje połączenie chirurgii i miejscowych i ogólnoustrojowych antybiotyków (często doksycyklina lub rifampina w połączeniu z klindamycyną); w ciężkich przypadkach można rozważyć ogólnoustrojowe środki immunosupresyjne. Pacjent przeszedł 2 tygodnie ogólnoustrojowej antybiotykoterapii i rozpoczął program modyfikacji stylu życia, który obejmował rzucenie palenia. Nie odnotowano poprawy jego stanu. Pacjentowi zalecono udanie się do ośrodka referencyjnego dermatologii, który skupił się na suprapativa hidradenitis. Pacjent został utracony z powodu obserwacji.

[przypisy: almea cena, usuwanie cellulitu kraków, stomatologia bez bólu jelenia góra ]

Powiązane tematy z artykułem: almea cena stomatologia bez bólu jelenia góra usuwanie cellulitu kraków