Strategia kontrolowania przenoszenia Schistosoma japonicum w Chinach czesc 4

Badanie kału z trzema grubymi rozmazami dla każdej osoby wykonano przy użyciu techniki Kato-Katz.28 Infekcja w ślimakach
Systematycznie pobierano próbki ślimaków oncomelania na łąkach Niuzhou i Liuling10 przed rozpoczęciem sezonu przesyłu w kwietniu 2005, 2006 i 2007 r. (Rys. 2). Pobieranie próbek odbywało się na obszarze, na którym odbywało się większość wypasu hodowlanego i bydła – obszaru najczęściej używanego przez mieszkańców wsi (rys. 1). Obliczyliśmy odsetek ślimaków zainfekowanych S. japonicum oraz odsetek miejsc pobierania próbek z zainfekowanymi ślimakami. Ten sam obszar użytków zielonych był używany we wszystkich badaniach.
Ocena wody jeziora
Oceniliśmy, w jakim stopniu cerkaria S. japonicum atakują wodę jeziora, stosując testy ekspozycji z myszami w szczycie sezonu przesiewowego w sierpniu 2005, 2006 i 2007 r. (Ryc. 2). Myszy były eksponowane na wodę jeziora za pomocą techniki myszy wskaźnikowej przez 1,5 godziny za każdym razem, dwa razy dziennie, przez 3 kolejne dni. Myszy poddano eutanazji 40 dni po ekspozycji i sprawdzono obecność dorosłych robaków S. japonicum w żyłach krezkowych. (Dodatkowe informacje na temat obszaru badań, wcześniejszych interwencji i oceny skuteczności interwencji badawczych są dostępne w dodatkowym dodatku, dostępnym wraz z pełnym tekstem tego artykułu na stronie.)
Analiza statystyczna
Dokonaliśmy następujących pomiarów wyników: częstości infekcji u ludzi przez S. japonicum, stopnia zakażenia ślimaków przez S. japonicum, odsetka miejsc do pobierania próbek z zakażonymi ślimakami oraz odsetka myszy zakażonych S. japonicum. Wszystkie dane zostały wprowadzone i sprawdzone za pomocą FoxPro, wersja 6.0 (Microsoft), a analizy statystyczne zostały wykonane przy użyciu oprogramowania SPSS, wersja 13.0. Użyliśmy testu chi-kwadrat, w tym testowania trendu, gdy jest to odpowiednie, aby zbadać każdą zmianę proporcji w czasie. Dwustronne wartości P obliczono dla wszystkich porównań bez korekty dla wielokrotnego testowania.
Infekcja u ludzi
Tabela 1. Tabela 1. Identyfikacja zakażenia Schistosoma japonicum przez badanie w kale wśród mieszkańców wsi wokół jeziora Poyang. Ryc. 3. Ryc. 3. Częstość zakażeń preparatem Schistosoma japonicum u ludzi w kontrolnych i interwencyjnych wioskach od 2002 r. Do 2007 r. Wskaźniki zakażenia oceniano pod koniec sezonu przesyłu każdego roku w dwóch kontrolnych wioskach, Ximiao i Zhuxi, oraz w dwóch wioskach interwencyjnych, Aiguo i Xinhe. Paski I reprezentują 95% przedziały ufności.
Po wdrożeniu nowych interwencji mających na celu kontrolę źródła zakażenia S. japonicum, odsetek mieszkańców wsi z takimi zakażeniami spadł do mniej niż 1% zarówno w Aiguo, jak i Xinhe (Tabela i Figura 3). W Xinhe ten niski poziom infekcji był widoczny od 3 lat, poczynając od października 2005. W Aiguo, infekcje u ludzi zmniejszyły się o 35,5%, 84,5% i 94,1% po jednym, dwóch i trzech sezonach transmisyjnych, odpowiednio (P = 0,02, P <0,001 i P <0,001). W Xinhe infekcje u ludzi zmniejszyły się o 78,8%, 86,0% i 77,0% po jednym, dwóch i trzech sezonach transmisyjnych, odpowiednio (P = 0,007, P = 0,002, a P = 0,01). [hasła pokrewne: kreatynina koszt badania, co to są choroby zakaźne, opinie pacjentów o lekarzach ]

Powiązane tematy z artykułem: co to są choroby zakaźne kreatynina koszt badania opinie pacjentów o lekarzach