Śmiertelność związana z paleniem w Chinach ad

Spośród 155,131 kwalifikujących się podmiotów (76,134 mężczyzn i 78 997 kobiet) z 15 województw uwzględnionych w tej analizie, ogółem 144 088 (92,9%) przeszło pomyślną kontynuację. Badanie podstawowe
Dane wyjściowe zebrano podczas jednej wizyty kliniki przez specjalnie wyszkolonych lekarzy i pielęgniarki przy użyciu standardowych metod z rygorystycznymi poziomami kontroli jakości.13 Dane dotyczące cech demograficznych, historii medycznej i czynników ryzyka związanych ze stylem życia uzyskano za pomocą standardowego kwestionariusza. administrowane przez przeszkolony personel. Palenie tytoniu definiowano jako palenie co najmniej jednego papierosa dziennie przez rok lub dłużej, a jednego papierosa uznawano za równoważne g tytoniu. 14 W przypadku podmiotów, które zgłosiły wcześniejsze lub obecne palenie tytoniu, informacje o liczbie papierosów lub gazy tytoniu wędzone dziennie wraz z czasem palenia tytoniu. Oceniono aktywność fizyczną związaną z pracą, ponieważ aktywność fizyczna w czasie wolnym była wówczas w Chinach rzadkością. Zebrano dane dotyczące ilości i rodzaju spożycia alkoholu w ubiegłym roku. Masę ciała i wzrost mierzono, podczas gdy badani nosili lekkie wewnętrzne ubrania bez butów, a obliczano wskaźnik masy ciała. Trzy pomiary ciśnienia krwi zostały wykonane po cichym siedzeniu pacjenta przez 5 minut przy użyciu standardowego ciśnieniomierza rtęciowego, zgodnie ze standardowym protokołem .15
Kontynuacja gromadzenia danych
Badanie kontrolne, które przeprowadzono w latach 1999-2000, obejmowało śledzenie obiektów lub ich pełnomocników pod aktualnym adresem, przeprowadzanie pogłębionych wywiadów w celu ustalenia statusu choroby i istotnych informacji oraz uzyskania dokumentacji szpitalnej i aktów zgonu. Spośród wszystkich zgłoszonych zgonów, istotne informacje uzyskali członkowie rodziny (75,0%), lekarze pierwszego kontaktu (12,6%), inni pracownicy służby zdrowia (3,8%) oraz pracodawcy, krewni lub przyjaciele (8,5%). Jeśli pacjent zmarł w czasie hospitalizacji, protokół szpitalny pacjenta – w tym wywiad chorobowy, wyniki badań fizykalnych, wyniki badań laboratoryjnych, wyniki sekcji zwłok i diagnoza rozładowania – został wyedukowany przez przeszkolony personel przy użyciu standardowego formularza. Przeprowadzono również fotokopie wybranych sekcji dokumentacji hospitalizacyjnej pacjenta, podsumowania wypisu, elektrokardiogramu, spirometrii, radiogramu klatki piersiowej i raportów patologicznych. Jeżeli śmierć miała miejsce poza szpitalem, szczegółową historię medyczną uzyskano od członka rodziny lub pracownika służby zdrowia. Wcześniejsze dane medyczne pacjentów zostały również uzyskane, jeśli są dostępne. Większość zgonów (98,6%), które zgłoszono podczas obserwacji, zweryfikowano za pomocą aktów zgonu, dokumentacji medycznej lub obu.
Komitet oceny końcowej w Chińskiej Akademii Nauk Medycznych w Pekinie sprawdził informacje o historii choroby i zgony oraz ustalił ostateczną przyczynę zgonu z użyciem wcześniej określonych kryteriów16. Dwóch członków komitetu niezależnie zweryfikowało diagnozę, a rozbieżności zostały rozstrzygnięte poprzez dyskusję z udziałem dodatkowych członków komitetu. Wszyscy członkowie komitetu nie byli świadomi podstawowych czynników ryzyka
[podobne: stomatologia implanty, Gliwice stomatolog, klinika stomatologiczna warszawa ]

Powiązane tematy z artykułem: Gliwice stomatolog klinika stomatologiczna warszawa stomatologia implanty