Śmiertelność związana z paleniem w Chinach ad 6

Mediana wieku rzucenia palenia wyniosła 61,0 lat u mężczyzn i 60,0 lat u kobiet wśród byłych palaczy, którzy zmarli w trakcie obserwacji. Nasze badanie wykazało niższy względny poziom ryzyka związanego z paleniem niż badania w populacjach zachodnich, 25 ale nasze wyniki były podobne do wyników innych badań przeprowadzonych w chińskiej populacji.5 Wielkość względnych zagrożeń prawdopodobnie odzwierciedla mniejszą liczbę wypalanych papierosów. przeszłość i późny wiek rozpoczęcia palenia u osób obecnie umierających na choroby związane z paleniem.27 Dalsze badania są uzasadnione w celu wyjaśnienia zaobserwowanego niższego ryzyka względnego. Inne badania oszacowały obciążenie chorobami związanymi z paleniem w Chinach. Liu i jego współpracownicy porównali nawyki palenia 700 000 dorosłych zmarłych na raka lub z przyczyn układu oddechowego lub naczyniowego z 200 000 dorosłych, którzy zmarli z innych przyczyn.5 Przyczyną zgonu była lokalna dokumentacja administracyjna, a informacje o paleniu zostały przypomniane przez członkowie rodziny. Badanie walidacyjne sugerowało, że lokalne rejestry administracyjne dotyczące przyczyny zgonu mogą nie być wiarygodne w przypadku niektórych chorób w Chinach28. Ponadto kilka potencjalnych czynników zakłócających (np. Czynniki ryzyka związane ze stylem życia w historii choroby) nie zostały uwzględnione w ich badaniu. W naszym badaniu zebrano dane dotyczące wyjściowego palenia tytoniu i innych zmiennych przy użyciu rygorystycznych procedur kontroli jakości. Ponadto wskaźnik obserwacji był wysoki i potwierdzono prawie wszystkie zgony. Potencjalne czynniki zakłócające, w tym czynniki ryzyka związane ze stylem życia, zostały uwzględnione w analizie29. Pomimo różnic w dwóch badaniach, oszacowanie Liu i in. 600 000 zgonów spowodowanych paleniem tytoniu w 1990 r. jest zbliżone do naszych szacunków 670 000 w 2005 r. Żadne z badań nie oceniło wpływu biernego palenia na śmiertelność. Ponadto ekspozycję na dym tytoniowy oceniano kwestionariuszem w obu badaniach. Chociaż walidacja historii palenia przed markerami biochemicznymi byłaby przydatna, informacje o paleniu były zbierane podczas epoki, w której palenie zostało zaakceptowane, a skłonność do zaprzeczania lub minimalizowania palenia byłaby mało prawdopodobna.
Nasze badanie było ograniczone dostępnością dokumentacji szpitalnej tylko dla 71,0% osób, które zmarły. Klasyfikacja przyczyny zgonu może być mniej dokładna w przypadku osób nieposiadających dokumentacji szpitalnej. Ponadto badanie śmiertelności zostało przeprowadzone w latach dziewięćdziesiątych w naszym badaniu, które odzwierciedla wzorce opieki zdrowotnej i obciążenia chorobami w tym czasie. Choroby związane z paleniem, takie jak rak i choroby sercowo-naczyniowe, są obecnie bardziej powszechnymi przyczynami śmierci w Chinach. Nasze badanie może nie docenić aktualnych zgonów związanych z paleniem w Chinach. Ponadto, pomimo korekty dla kilku potencjalnie zakłócających czynników w analizach wielozmiennych, palacze i osoby niepalące mogą nadal różnić się w odniesieniu do innych czynników, które przyczyniają się do ryzyka choroby. Na koniec oszacowaliśmy liczbę zgonów związanych z paleniem, których można by uniknąć, gdyby cała ludność w Chinach nigdy nie była narażona na palenie; nie mogliśmy oszacować liczby zgonów, których można było uniknąć poprzez zaprzestanie palenia.
Ezzati i Lopez ocenili, że główną przyczyną zgonów z powodu palenia tytoniu na całym świecie w 2000 r. Były choroby układu krążenia (753 tys. Mężczyzn i 269 tys. Kobiet), nowotwory (664 tys. Mężczyzn i 160 tys. Kobiet) oraz choroby układu oddechowego (310 tys. mężczyzn i 138 tysięcy kobiet) .3 Na podstawie badania kliniczno-kontrolnego przewidywano, że do roku 2010 palenie spowoduje około 930 000 zgonów dorosłych w Indiach, głównie z powodu gruźlicy i chorób układu oddechowego u mężczyzn i kobiet oraz chorób serca i układu krążenia. rak u mężczyzn.22,23 Trzy główne przyczyny zgonów z powodu palenia tytoniu w Stanach Zjednoczonych to rak, choroby sercowo-naczyniowe i choroby układu oddechowego u mężczyzn i choroby sercowo-naczyniowe, nowotwory i choroby układu oddechowego u kobiet24. Choroby układu oddechowego były główną przyczyną śmierci przypisywanej paleniu w Afryce Południowej30. Nasze wyniki dla Chin są podobne w odniesieniu do głównych przyczyn zgonów związanych z paleniem: raka, chorób układu krążenia i respiratora y choroba.
Te nowe szacunki liczby zgonów związanych z paleniem tytoniu mówią o pilności programu na rzecz silnego krajowego programu kontroli tytoniu w Chinach
[podobne: limfocytoza, uni dent, badanie rf cena ]