Skaza krwotoczna przejawia sie w postaci wybroczyn i wylewów krwawych w skórze oraz w mózgu

Skaza krwotoczna przejawia się w postaci wybroczyn i wylewów krwawych w skórze oraz w mózgu z występowaniem objawów porażennych w zależności od umiejscowienia wylewów. Powstają również często krwawienia z uszkodzonych błon śluzowych jamy ustnej, żołądka, jelit, płuc i z układu nerwowego, co zależy od rozpadających się nacieków białaczkowych powstałych w różnych narządach. Klinika odróżnia kilka odmian ostrych białaczek szpikowych. Patogeneza jednak ich jest w zasadzie jednakowa. Zasadniczą istotą białaczek szpikowych ostrych jest hiperplazja i metaplazja utkania leukoblastycznego szpiku. Białaczka limfatyczna Białaczka limfatyczna, czyli węzłowica lyrnphadenosis, powstaje wtedy, gdy proces chorobowy rozwija się w układzie chłonnym wytwarzającym Iirnfocyty. Schorzenie to może przebiegać w postaci przewlekłej bymphadenosis chronica i ostrej lyrnphadenosis acuta. Etiologia tych białaczek nie jest jeszcze znana. Postać przewlekła białaczki limfatycznej o powolnym początku jest w zasadzie schorzeniem dość łagodnym, gdyż trwa ona 4-5 lat, a niekiedy 8-14 lat, nierzadko z zachowaną zdolnością do pracy. Chorują na nią osoby w wieku od 20-0 lat. Choroba prowadzi do śmierci z charłactwa. Charakterystyczną cechą kliniczną białaczki limfatycznej jest niebolesne i rozległe powiększenie węzłów chłonnych na szyi i w innych miejscach ciała. [przypisy: klinika stomatologiczna warszawa, implanty zębów, implanty zielona góra ]

Powiązane tematy z artykułem: implanty zębów implanty zielona góra klinika stomatologiczna warszawa