Kontrola glikemii i powikłania naczyniowe u weteranów z cukrzycą typu 2

Skutki intensywnej kontroli glikemii na zdarzenia sercowo-naczyniowe u pacjentów z długotrwałą cukrzycą typu 2 pozostają niepewne. Metody
My losowo wyznaczyliśmy 1791 weteranów wojskowych (średni wiek, 60,4 lat), którzy mieli suboptymalną odpowiedź na terapię cukrzycy typu 2, która otrzymała intensywną lub standardową kontrolę glukozy. Inne czynniki ryzyka sercowo-naczyniowego traktowano jednakowo. Średnia liczba lat, które upłynęły od rozpoznania cukrzycy wyniosła 11,5, a 40% pacjentów miało już wydarzenie sercowo-naczyniowe. Celem grupy intensywnej terapii było bezwzględne zmniejszenie o 1,5 punktu procentowego stężenia hemoglobiny glikowanej w porównaniu z grupą leczoną standardowo. Pierwszorzędowym rezultatem był czas od randomizacji do pierwszego wystąpienia poważnego zdarzenia sercowo-naczyniowego, zespołu zawału mięśnia sercowego, udaru, zgonu z przyczyn sercowo-naczyniowych, zastoinowej niewydolności serca, zabiegu chirurgicznego w chorobie naczyń, nieoperacyjnej choroby wieńcowej i amputacji z powodu niedokrwiennej zgorzeli.
Wyniki
Mediana okresu obserwacji wyniosła 5,6 lat. Mediana stężenia hemoglobiny glikowanej wynosiła 8,4% w grupie standardowej terapii i 6,9% w grupie intensywnej terapii. Pierwotny wynik wystąpił u 264 pacjentów w grupie standardowej terapii i 235 pacjentów w grupie intensywnej terapii (współczynnik ryzyka w grupie intensywnej terapii, 0,88, 95% przedział ufności [CI], 0,74 do 1,05; P = 0,14) . Nie było istotnej różnicy między obiema grupami w jakimkolwiek składniku pierwotnego wyniku lub stopniem zgonu z jakiejkolwiek przyczyny (współczynnik ryzyka, 1,07; 95% CI, 0,81 do 1,42, P = 0,62). Nie zaobserwowano różnic między dwiema grupami w przypadku powikłań mikronaczyniowych. Wskaźniki zdarzeń niepożądanych, głównie hipoglikemii, wynosiły 17,6% w grupie standardowej terapii i 24,1% w grupie intensywnej terapii.
Wnioski
Intensywna kontrola glikemii u pacjentów ze źle kontrolowaną cukrzycą typu 2 nie miała istotnego wpływu na częstość poważnych incydentów sercowo-naczyniowych, zgonów lub powikłań mikronaczyniowych, z wyjątkiem postępów albuminurii (P = 0,01). (Numer ClinicalTrials.gov, NCT00032487.)
Wprowadzenie
Kilka badań wykazało, że intensywna kontrola glikemii u pacjentów z cukrzycą typu 2 zmniejsza progresję choroby mikronaczyniowej, 1,2, ale wpływ na powikłania makronaczyniowe pozostaje niepewny. W badaniach epidemiologicznych związek między kontrolą glikemii a chorobą sercowo-naczyniową nie był spójny.3-6 Małe krótkoterminowe badania sugerowały albo korzyści, albo niepożądane efekty .7,8
Dwa ostatnie badania, próba Akcji w cukrzycy i chorobie naczyniowej: Preterax i Diamycron modyfikowana ocena uwalniania kontrolowanego (ADVANCE) (numer ClinicalTrials.gov, NCT00145925) 9 i próba kontrolowania ryzyka sercowo-naczyniowego u chorych na cukrzycę (ACCORD) (NCT00000620), 10 zgłaszali brak istotnego zmniejszenia zdarzeń sercowo-naczyniowych z intensywną kontrolą glukozy. Badanie ACCORD zakończyło intensywną terapię już po 3,5 roku ze względu na znaczny wzrost liczby zgonów w grupie intensywnej terapii. Głównym celem Veterans Affairs Diabetes Trial (VADT) było porównanie wpływu intensywnej i standardowej kontroli glikemii na zdarzenia sercowo-naczyniowe.
Projekt badania
Ostatnio opisywano projekt naszego otwartego badania dotyczącego pacjentów ze źle kontrolowaną cukrzycą typu 2. 11 Kryteria selekcji obejmowały niewystarczającą odpowiedź na maksymalne dawki środka doustnego lub insulinoterapii.
[przypisy: co to są choroby zakaźne, climax control dawkowanie, terapeuta uzależnień warszawa ]

Powiązane tematy z artykułem: climax control dawkowanie co to są choroby zakaźne terapeuta uzależnień warszawa