Kontrola glikemii i powikłania naczyniowe u weteranów z cukrzycą typu 2 czesc 4

Dane od pacjentów bez zdarzenia były cenzurowane w dniu wycofania się z badania lub końcowej wizyty kontrolnej. Zgony dokonane po wycofaniu się z badania zostały uwzględnione w analizie. Krzywe przeżycia Kaplana-Meiera zostały wygenerowane metodą limitu dla produktu. Różnice między grupami oceniano za pomocą testu log-rank. Model proporcjonalnych hazardów Coxa zastosowano do obliczenia oszacowań ryzyka względnego i 95% przedziałów ufności dla dwóch grup badawczych. Heterogeniczność efektów leczenia u wstępnie określonych podgrup oceniono za pomocą warunków interakcji w modelach Coxa. Test chi-kwadrat wykorzystano do analizy różnic w proporcjach, chyba że zdarzenia były rzadkie, takie jak postęp nefropatii i retinopatii, w którym to przypadku zastosowano dokładny test Fishera. Dane są wyrażone jako średnie i odchylenia standardowe lub jako mediana z rozstępami międzykwartylnymi, gdy są określone. Wszystkie podane wartości P są dwustronne i nie zostały skorygowane dla wielokrotnych porównań. Ze względu na tymczasowe analizy, krytyczna wartość istotności statystycznej pierwotnego wyniku wynosiła 0,0357.
Pacjenci
Rysunek 1. Rysunek 1. Rekrutacja i wyniki. Tabela 1. Tabela 1. Charakterystyka pacjentów w punkcie wyjściowym i czas obserwacji. Od grudnia 2000 r. Do 30 maja 2003 r. Do badania włączono ogółem 1791 pacjentów, a kolejne badanie zakończyło się 30 maja 2008 r. (Ryc. 1). Główne przyczyny wykluczenia były następujące: pacjenci mieli niski poziom hemoglobiny glikowanej (34% pacjentów), nie otrzymywali maksymalnej dawki doustnego leku przeciwcukrzycowego lub insuliny (16%), nie chcieli uczestniczyć (12%) lub wysoki poziom kreatyniny w surowicy (8%). Wyjściowe i uzupełniające dane przedstawiono w Tabeli 1. Nie zaobserwowano znaczących różnic w czynnikach ryzyka na początku ani podczas obserwacji pomiędzy obiema grupami, z wyjątkiem zmian masy ciała w czasie obserwacji. Średni wiek pacjentów wynosił 60,4 lat, a cukrzycę zdiagnozowano średnio 11,5 roku wcześniej. Średni BMI wynosił 31,3. Średni poziom hemoglobiny glikowanej na początku badania wynosił 9,4%. Nadciśnienie (które zdefiniowano jako obecne leczenie nadciśnienia lub ciśnienia krwi 140/90 mm Hg lub więcej) występowało u 72% pacjentów, a 40% miało już zdarzenie sercowo-naczyniowe. Historia powikłań mikronaczyniowych stwierdzono u 62% pacjentów. Na początku 52% pacjentów otrzymywało insulinę.
Średnie wyjściowe ciśnienie krwi wynosiło 132/76 mm Hg w obu grupach. Po 6 latach u pacjentów, którzy byli jeszcze w obserwacji, średnie ciśnienie krwi wynosiło 125/69 mm Hg w grupie leczonej standardowo i 127/68 mm Hg w grupie intensywnej terapii. W obu grupach średni poziom lipidów poprawił się podczas badania, a poziomy cholesterolu lipoprotein o małej gęstości zmniejszyły się do 80 mg na decylitr (2,1 mmol na litr). Poziom cholesterolu o dużej gęstości lipoprotein (HDL) wzrósł do 41 mg na decylitr (1,1 mmol na litr) w grupie standardowej terapii i do 40 mg na decylitr (1,0 mmol na litr) w grupie intensywnej terapii. Poziomy triglicerydów zmniejszyły się do 159 mg na decylitr (1,79 mmol na litr) w grupie standardowej terapii i do 151 mg na decylitr (1,70 mmol na litr) w grupie intensywnej terapii
[więcej w: fizjoterapia po mastektomii, terapia alkoholowa wrocław, co to są choroby zakaźne ]

Powiązane tematy z artykułem: co to są choroby zakaźne fizjoterapia po mastektomii terapia alkoholowa wrocław