Kontrola glikemii i powikłania naczyniowe u weteranów z cukrzycą typu 2 cd

Zdarzenia sercowo-naczyniowe udokumentowano zawałem mięśnia sercowego; uderzenie; śmierć z przyczyn sercowo-naczyniowych; nowe lub pogarszanie zastoinowej niewydolności serca; interwencja chirurgiczna w przypadku choroby naczyń sercowych, naczyń mózgowych lub naczyń obwodowych; nieoperacyjna choroba wieńcowa; i amputacja dla zgorzeli niedokrwiennej. Wtórne wyniki sercowo-naczyniowe obejmowały nową lub nasilającą się dusznicę bolesną, nowe przemijające ataki niedokrwienne, nowe chromanie przestankowe, nowe krytyczne niedokrwienie kończyn i śmierć z dowolnej przyczyny. Drugorzędne wyniki obejmowały także powikłania mikronaczyniowe (retinopatia, nefropatia i neuropatia). Obserwowano zdarzenia niepożądane, w tym hipoglikemię.
Wyniki mikrokrążenia i neuropatii
Pacjenci przeszli standardowe roczne badanie okulistyczne. Stereofoniczne zdjęcia siedmio-pola dna oka uzyskano w punkcie wyjściowym, a po 5 latach przez certyfikowanych fotografów w 17 uczestniczących szpitalach. 13,14 23-punktową skalę oceny cukrzycy typu wczesnej fazy cukrzycy zastosowano do określenia progresji do nowej proliferacyjnej retinopatii cukrzycowej.15 Postęp retinopatii określono jako 2-punktowy wzrost na skali. Nowy, istotny klinicznie obrzęk plamki żółtej zdefiniowano zgodnie z wcześniej opisanymi standardami.16 Wskaźnik filtracji kłębuszkowej (GFR) oceniano na podstawie stężeń kreatyniny w surowicy17. Ciężką nefropatię definiowano jako podwojenie stężenia kreatyniny w surowicy, stężenie kreatyniny w surowicy. więcej niż 3 mg na decylitr (265 .mol na litr) lub GFR poniżej 15 ml na minutę. Postęp albuminurii został zdefiniowany jako wzrost albuminurii przez co najmniej dwie kolejne coroczne wizyty bez powrotu do lepszego poziomu. Nową neuropatię oceniano w pełnym rocznym badaniu fizykalnym. Mononeuropatie definiowano jako mononeuropatię, multipleks mononeuropatyczny lub neuropatię udową. Neuropatie obwodowe definiowano jako radikuloneuropatia, polineuropatia, amyotrofia cukrzycowa lub wrzód neuropatyczny. Autonomiczne neuropatie definiowano jako objawowe niedociśnienie ortostatyczne, gastropareza, neurogenny pęcherz moczowy lub biegunka cukrzycowa. Rodzaj neuropatii został zdefiniowany jako pierwszy wynik, który został osiągnięty.
Analiza statystyczna
Planowana wielkość próby 1700 pacjentów dała siłę 86% do wykrycia względnej różnicy 21% w częstości złożonego wyniku sercowo-naczyniowego (40,0% w grupie standardowej terapii w porównaniu z 31,6% w grupie intensywnej terapii), zakładając brak różnic do trzeciego roku, 2 lata gromadzenia danych, 5 lat obserwacji, wskaźnika rezygnacji wynoszącego 5% i dwustronnego współczynnika alfa 0,05, skorygowanego o siedem pośrednich analiz z użyciem O Brien- Granice Fleming.18,19 Przewidywana liczba zdarzeń wynosiła 684. 6-letni wskaźnik zdarzeń wynoszący 40% w grupie leczonej standardowo pochodził z wyników Veterans Affairs Diabetes Feasibility Trial.8
Wcześniejsze podgrupy obejmowały pacjentów, którzy otrzymali leczenie insuliną w punkcie wyjściowym oraz tych, którzy mieli już wydarzenie sercowo-naczyniowe. Podgrupy, które nie zostały wcześniej sprecyzowane (np. W zależności od wieku, pochodzenia etnicznego i czasu trwania choroby) nie zostały tutaj opisane. Wszystkie analizy opierały się na zasadzie zamiaru leczenia. Analiza przeżycia porównywała czas od randomizacji do wystąpienia pierwszego pierwotnego wyniku
[przypisy: pokrowce antyroztoczowe, klinika stomatologiczna warszawa, długi weekend czerwcowy ]