Czas przeprowadzenia planowej cesarskiej cesarskiej dostawy w terminie i wynikach noworodkowych

Z powodu zwiększonej częstości powikłań oddechowych, elektywne cięcie cesarskie jest odradzane przed 39 tygodniem ciąży, chyba że istnieją dowody dojrzałości płuc płodu. Oceniliśmy związek między planowym porodem do cesarskiego cięcia (37 tygodnia ciąży lub dłużej), ale przed 39 tygodniem ciąży i noworodkiem. Metody
Przebadaliśmy kohortę kolejnych pacjentów poddawanych powtórnym cesarskim cięciom, wykonanych w 19 ośrodkach Euniki Kennedy Shriver, Krajowy Instytut ds. Zdrowia Dziecka i Rozwoju Człowieka, Sieć Jednostek Medycyny Maternity-Fetal Network w latach 1999-2002. Kobiety z realnymi ciążami singletonowymi otrzymały planowo (tj. Przed początek porodu i bez rozpoznanych wskazań do porodu przed upływem 39 tygodnia ciąży). Pierwszorzędowym rezultatem było połączenie śmierci noworodków i jakichkolwiek innych zdarzeń niepożądanych, w tym powikłań oddechowych, leczonej hipoglikemii, noworodkowej sepsy i przyjęcia na oddział intensywnej terapii noworodków (ICU).
Wyniki
Z 24,077 powtórnych cięć cesarskich w terminie 13 258 wykonano planowo; z tych 35,8% wykonano przed 39 zakończonymi tygodniami ciąży (6,3% po 37 tygodniach i 29,5% po 38 tygodniach) i 49,1% po 39 tygodniach ciąży. Nastąpiła śmierć noworodka. W porównaniu z urodzeniami w wieku 39 tygodni, urodzenia w 37 tygodniu i w 38. tygodniu były związane ze zwiększonym ryzykiem wystąpienia pierwotnego wyniku (skorygowany iloraz szans dla urodzeń w 37 tygodniu, 2,1; przedział ufności 95% [CI], 1,7 do 2,5; skorygowany iloraz szans dla urodzeń w 38 tygodniu, 1,5; 95% CI, 1,3 do 1,7; P dla trendu <0,001). Wskaźniki niekorzystnych wyników oddechowych, wentylacji mechanicznej, posocznicy noworodków, hipoglikemii, przyjęcia na oddział intensywnej terapii noworodków oraz hospitalizacji przez 5 dni lub więcej wzrosły o 1,8 do 4,2 dla urodzeń w 37 tygodniu i 1,3 do 2,1 dla urodzeń o 38 tygodnie.
Wnioski
Wybrane cesarskie cięcie cesarskie przed 39 tygodniem ciąży jest powszechne i wiąże się z niewydolnością oddechową i innymi niekorzystnymi skutkami noworodkowymi.
Wprowadzenie
Niemowlęta urodzone przed 39. tygodniem ciąży są narażone na zwiększone ryzyko wystąpienia niekorzystnych rokowań oddechowych u noworodków, a ryzyko wzrasta progresywnie wraz z wiekiem w wieku malejących urodzeń.1,2 Tak więc, w przypadku przedwczesnego porodu w trybie planowym (poród pod nieobecność konkretnego wskazania matczynego lub płodowego) jest zakazana przed 39 tygodniami, chyba że wykazano dojrzałość płodu płodowego. 3.4 W porównaniu z noworodkami urodzonymi dopochwowo, osoby urodzone przez cesarskie cięcie są narażone na zwiększone ryzyko wystąpienia niekorzystnych wyników w oddychaniu, szczególnie gdy poród następuje przed rozpoczęciem pracy.1,2 , 5-11 To zwiększone ryzyko utrzymuje się nawet u niemowląt, które są dostarczane przez cesarskie cięcie w pełnym wymiarze (tj. W lub powyżej 37 zakończonych tygodni ciąży).
Częstość cesarskiego cięcia w Stanach Zjednoczonych wzrosła z 20,7% w 1996 r. Do 31,1% w 2006 r.12 Główną przyczyną tego wzrostu jest spadek częstości porodów pochwowych po cesarskim cięciu. 13 Planowe cesarskie cięcie może zostać zaplanowane tak, aby zapewnić wygodę pacjentowi i lekarzowi, i istnieje ryzyko, że może ono zostać wykonane wcześniej, niż jest to właściwe. Ponieważ około 40% z 1,3 mln cięć cesarskich przeprowadzanych co roku w Stanach Zjednoczonych to powtarzające się procedury, a liczba cesarskich cięć wciąż wzrasta, czas wykonania planowej cesarskiej cesji ma coraz większe znaczenie dla zdrowia publicznego.14,15 Dlatego podjęliśmy obecne badanie dużej, prospektywnie zebranej kohorty kobiet w Stanach Zjednoczonych, aby opisać czas przeprowadzenia planowej operacji cesarskiego cięcia cesarskiego i ocenić związek pomiędzy porodem przed upływem 39 tygodni a ryzykiem wystąpienia negatywnych skutków u noworodków.
Pacjenci
Wybraliśmy grupę badawczą z rejestru cesarskiego w Euniki Kennedy Shriver, Krajowym Instytucie ds. Zdrowia Dziecka i Rozwoju Człowieka, Sieć Jednostek Medycyny Maternity-Fetal Network
[patrz też: laryngolog co to za lekarz, usuwanie cellulitu kraków, srebrna woda ]

Powiązane tematy z artykułem: laryngolog co to za lekarz srebrna woda usuwanie cellulitu kraków