Czas przeprowadzenia planowej cesarskiej cesarskiej dostawy w terminie i wynikach noworodkowych cd

Rozpoznanie martwiczego zapalenia jelit wymagało potwierdzenia wyników badań radiologicznych, operacji lub autopsji. Rozpoznanie hipoglikemii wymagało poziomu glukozy w surowicy lub osoczu mniejszego niż 35 mg na decylitr (1,9 mmol na litr) i leczenia dożylną glukozą. Noworodka sepsa obejmowała zarówno podejrzane infekcje (z klinicznymi objawami sugerującymi zakażenie), jak i udowodnione infekcje (potwierdzone w podgrupie noworodków z dodatnimi hodowlami krwi, płynu mózgowo-rdzeniowego lub moczu uzyskanego przez cewnikowanie lub aspirację nadłonową, zapaść sercowo-naczyniowa lub jednoznaczny obraz radiologiczny potwierdzający infekcja u noworodka z kliniczną sepsą). Małe dla wieku ciążowego definiowano jako masę urodzeniową mniejszą lub równą 10. percentylowi, a duże dla wieku ciążowego jako masę urodzeniową większą lub równą 90. percentyla pochodzącego z krzywych wzrostu specyficznych dla płci i rasy.18 Analiza statystyczna
Dane analizowano za pomocą oprogramowania SAS, wersja 8.2. Częstość występowania działań niepożądanych noworodków obliczono dla każdego zakończonego tygodnia ciąży w czasie cesarskiego cięcia. Test Cochran-Armitage dla trendu został wykorzystany do oceny tendencji w zakresie częstości występowania wyników. Skorygowane ilorazy szans dla związku pomiędzy urodzeniem dziecka a ciążą w momencie porodu w porównaniu z 39 zakończonymi tygodniami ciąży pochodziły z modeli regresji logistycznej, które obejmowały wiek matki, zgłoszoną przez siebie rasę lub grupę etniczną, stan cywilny, liczbę wcześniejszych cięć cesarskich , płatnik, obecność lub brak palenia w czasie ciąży oraz obecność lub brak cukrzycy ciążowej kontrolowanej pod względem diety. Ryzyko związane z pierwotnym wynikiem obliczono za pomocą następującego wzoru: 100 × (ryzyko względne-1) ÷ ryzyko względne, gdzie ryzyko względne to ryzyko 37 lub 38 tygodni podzielone przez ryzyko na 39 tygodni.19 A nominalna dwustronna wartość P mniejsza niż 0,05 została uznana za wskazującą na istotność statystyczną; nie dokonano żadnych korekt w przypadku wielokrotnych porównań.
Badanie zostało zatwierdzone przez komisje przeglądowe każdego centrum klinicznego i centrum koordynującego dane. Dane zostały przesłane do centrum koordynacyjnego bez identyfikacji pacjenta. Świadoma zgoda nie była wymagana. Pracownicy Centrum Biostatystycznego Uniwersytetu George a Washingtona mieli pełny dostęp do danych i przeprowadzali analizy.
Pacjenci
Łącznie w rejestrze zarejestrowano 28 867 kobiet, które zostały poddane powtórnemu cięciu cesarskim; 24 077 porodów cesarskich wykonano w terminie. Po wykluczeniu kobiet, które miały wiele ciąż, płodu z dużą anomalią wrodzoną lub wskazań do natychmiastowej lub wczesnej porodu, zidentyfikowaliśmy 13 258 kobiet, które przeszły zabiegowy zabieg cesarskiego cięcia (ryc. 1). Tydzień ciąży w momencie porodu potwierdzono badaniem USG pierwszego lub drugiego trymestru w 76,8% ciąż.
Rycina 2. Rycina 2. Czas przeprowadzenia operacji selekcji z cesarskim cięciem i częstość występowania pierwotnego wyniku zgodnie z liczbą ukończonych tygodni ciąży. Wśród kobiet, które przeszły planową sekcję cięć cesarskich, 6,3% przeszło procedurę w 37 zakończonych tygodniach ciąży, 29,5% po 38 tygodniach, 49,1% po 39 tygodniach i nieco ponad 15% po 40 tygodniach lub później (ryc. 2).
[przypisy: gabinet stomatologiczny Warszawa, stomatolog poznań, stomatolog płock ]

Powiązane tematy z artykułem: gabinet stomatologiczny Warszawa stomatolog płock stomatolog poznań