Czas przeprowadzenia planowej cesarskiej cesarskiej dostawy w terminie i wynikach noworodkowych ad 5

Dostarczenie po 40 tygodniach nie wiązało się ze znacznie zwiększoną zachorowalnością w porównaniu z porodem po 39 tygodniach, ale poród po 41 tygodniach lub po 42 tygodniach lub dłużej wiązał się ze wzrostem liczby powikłań o wielkości zbliżonej do obserwowanej w przypadku urodzeń po 38 tygodniach i 37 tygodniach. tygodni, odpowiednio. Inne zmienne związane z pierwszorzędowym wynikiem w analizach wieloczynnikowych to rasa lub grupa etniczna, liczba wcześniejszych cięć cesarskich, płatnik, obecność lub brak kontrolowanej diety cukrzycy ciążowej i wiek matki (patrz Dodatek dodatkowy, dostępny z pełnym tekstem ten artykuł na). Skorygowane analizy pierwotnego wyniku ograniczonego do porodów, dla których wiek ciążowy został oszacowany podczas badania ultrasonograficznego pierwszego lub drugiego trymestru, dały podobne wyniki. Ponadto wykluczenie 1% niemowląt ważących mniej niż 2500 g po urodzeniu nie zmieniło częstości porodu przed upływem 39 tygodni ani nie miało istotnego wpływu na związek między wcześniejszym wiekiem ciążowym w momencie porodu a początkowym wynikiem. Analizy dostosowane do centrum nauki dały podobne wyniki. Ponadto, gdy analiza dostaw przed 39 tygodniem została ograniczona do 51,9% dostaw (2463 z 4743), które wystąpiły w ciągu ostatnich 3 dni przed 39 tygodniem (tj. Od 38 tygodni 4 dni do 38 tygodni 6 dni), ryzyko pierwotny wynik był wyższy niż w przypadku dostaw w ciągu 39 zakończonych tygodni (ryzyko względne, 1,21, 95% CI, 1,04 do 1,40, P = 0,01).
Ryzyko związane z pierwotnym wynikiem z wyboru przed 39 tygodniem ciąży wynosi 48% po 37 tygodniach (wynik oznaczający, że odroczenie porodu do 39 tygodni może zapobiec 48% przypadków pierwotnego wyniku porodu w 37 tygodniu ciąży; ) i 27% w 38 tygodniu ciąży.
Dyskusja
W tym dużym, wieloośrodkowym badaniu w Stanach Zjednoczonych, ponad jedna trzecia planowych porodów do cesarskiego cięcia powtórzono w czasie przed 39 tygodniem ciąży. W porównaniu z porodami w wieku 39 tygodni, te wczesne porody wiązały się ze znacznie zwiększonym ryzykiem złożonego wyniku, który obejmował śmierć noworodków lub jakiekolwiek działania niepożądane, jak również zwiększone ryzyko wystąpienia pojedynczych powikłań u noworodków, które obejmowały komplikacje oddechowe i przyjęcie do noworodka. ICU. Ryzyko indywidualnych niepowodzeń u noworodków było większe dla porodu po 37 tygodniach (o czynnik 1,8 do 4,2) niż dla porodu w 38 tygodniu (1,3 do 2,1) w stosunku do porodu w 39 tygodniu ciąży. Opóźnienie porodu powyżej 40 tygodnia było również związane ze zwiększonym odsetkiem niepowodzeń noworodków. Jednak tylko jedna śmierć noworodków i brak przypadków niedokrwiennej encefalopatii niedokrwiennej lub martwiczego zapalenia jelit obserwowano w tej kohorcie selekcyjnej urodzeń urodzeniowych niskiego ryzyka.
Ważność tych ustaleń zależy od naszej zdolności do prawidłowego zidentyfikowania i wykluczenia dostaw, dla których istniały wskazania do dostarczenia przed upływem 39 tygodni. Specjalnie wyszkolony i certyfikowany personel przeanalizował wykresy wszystkich kobiet w rejestrze i ich niemowląt pod kątem wskazań do cesarskiego cięcia. Nasze kryteria dotyczące planowego cięcia cesarskiego były surowe
[podobne: usuwanie cellulitu kraków, uni dent, co to są choroby zakaźne ]