Choroba Creutzfeldta-Jakoba

54-letni mężczyzna zgłosił się na oddział ratunkowy z 3-tygodniową historią pogorszenia funkcji poznawczych i pogorszenia czynności. Był zdezorientowany, nieuważny i pozbawiony zapału. Badanie neurologiczne ujawniło oczopląs wywołany spojrzeniem horyzontalnym, hiperrefleksję po lewej stronie, przerażające mioklonie i ataksję. Obrazowanie metodą rezonansu magnetycznego (MRI) ujawniło intensywność kory mózgowej płatów czołowych i potylicznych, zwanych wiotczeniem korowym (panel A, strzałka) oraz wewnątrz główek ogoniastych po obu stronach (panel B, strzałki) na obrazowaniu ważonym dyfuzyjnie. Elektroencefalografia ujawniła późniejsze okresowe wyładowania w prawej półkuli mózgu bez oznak drgawek. Badanie płynu mózgowo-rdzeniowego było pozytywne dla 14-3-3 i białek tau, które są znanymi markerami choroby prionowej, oraz testem drgań indukowanym w czasie rzeczywistym, który jest bardzo czuły na wykrycie nieprawidłowej postaci białka prionowego. , był również pozytywny. Biorąc pod uwagę szybkie pogorszenie stanu klinicznego pacjenta, wyniki obrazowania i markery płynu mózgowo-rdzeniowego, on otrzymał diagnozę choroby Creutzfeldta-Jakoba, śmiertelnej encefalopatii gąbczastej, która jest spowodowana nagromadzeniem nieprawidłowych prionów. Choroba Creutzfeldta-Jakoba prowadzi do pogorszenia funkcji poznawczych i charakteryzuje się dodatkowymi cechami neurologicznymi, które manifestują się w zależności od lokalizacji zmian. Do powszechnych wyników badań MRI należą hiperintensywność kory, jąder płucnych i grzbietowo-wzgórzowych oraz zwojów podstawy w ważonych T2, ważonych dyfuzyjnie i osłabionych płynami sekwencjach odzyskiwania inwersji. Pacjent zmarł w hospicjum 8 tygodni po początkowym wystąpieniu objawów.
[patrz też: co to są choroby zakaźne, terapia alkoholowa wrocław, klinika dentystyczna szczecin ]

Powiązane tematy z artykułem: co to są choroby zakaźne klinika dentystyczna szczecin terapia alkoholowa wrocław